Bij het verkopen van uw woning doorlopen we een aantal stappen (niet noodzakelijk in deze volgorde):

1. Intake woning

Om u goed te kunnen helpen met het verkopen van uw huis is het belangrijk om uw wensen en uw woning goed te leren kennen. Hier nemen we dan ook uitgebreid de tijd voor. Voordat wij bij u op bezoek komen doen wij vooronderzoek. Wij vragen de gegevens van uw woning op bij het Kadaster en de gemeente en vergelijken uw huis met soortgelijke woningen om de marktwaarde van de woning te bepalen. Ook kijken wij in het bestemmingsplan en inventariseren wij milieuaspecten. Hierdoor hebben wij al een compleet beeld van uw woning.

Tijdens een intakegesprek bespreken we uw wensen en doorlopen we uw woning aan de hand van een uitgebreide checklist van de NVM. Ook meten we uw woning in volgens de vereiste NEN2580 norm. Op basis van de verzamelde informatie en onze marktkennis doen wij een waardebepaling van uw woning.

2. Bepalen verkoop/ marketingstrategie

Elke woning is anders en vraag om een aanpak op maat. Op basis van de verzamelde informatie maken we een marketing actieplan waarin we aangeven hoe we uw huis effectief gaan verkopen. We adviseren over de doelgroep van de woning, de vraagprijs, de presentatie van sterke punten en welke promotiemiddelen we willen inzetten om de woning onder de aandacht gaan brengen van potentiële kopers. Ook kan het zijn dat er zoveel vraag is naar uw type woning dat wij u zullen adviseren om tot een inschrijving over te gaan.

3. Presentatie woning

Een professionele presentatie is essentieel om de aandacht van potentiële kopers te krijgen en te houden. Daarom krijgt u stylingtips om uw huis verkoopklaar te maken. Wanneer u dit liever niet zelf wilt doen dan kunnen wij u verwijzen naar professionele verkoopstylisten die u hierbij graag van dienst kunnen zijn. Een professionele fotograaf maakt hoge kwaliteit foto’s. We laten Funda proof plattegronden maken van de verschillende verdiepingen van uw woning. Daarnaast stellen we een wervende en informatieve verkooptekst op om de woning onder de aandacht te brengen die we verwerken in een goede verkoopbrochure.

4. Marketing van de woning

Effectieve marketing is nodig om de woning onder de aandacht van potentiële kopers. De woning wordt geplaatst op Funda, alle andere woningsites en uiteraard ook op onze eigen website. Daarnaast melden we de woning aan via het NVM systeem en ontvangt u een
‘Te Koop’ bord. Ook bespreken wij met u of er nog andere sociale media of andere promotiemiddelen ingezet moeten worden voor een voorspoedige verkoop van uw woning.

5. Bezichtigingen

In overleg met u bespreken we de geschikte tijdstippen waarop potentiële kopers het huis kunnen bezichtigen. Geïnteresseerden kunnen bij ons een afspraak maken om de woning te bezichtigen. We nemen de tijd voor potentiele koper(s), beantwoorden hun vragen en bespreken hun ‘zoekprofiel’ en zullen op basis daarvan tevens adviseren over de mogelijkheden van uw woning.

6. Onderhandelen en sluiten overeenkomst

Brengt een potentiële koper een bod uit, dan adviseren we u op basis van onze marktkennis en onze jarenlange ervaring in het onderhandelen, over de te volgen strategie. Elke vervolgstap in de onderhandeling bespreken we met u voordat we met de geïnteresseerde koper in contact treden. We helpen u om het hoofd koel te houden in dit spannende proces en tot goede afspraken te komen, niet alleen de verkoopprijs maar ook de overige voorwaarden zoals overdrachtsdatum en voorbehouden bijvoorbeeld met betrekking tot financiering. Indien we met de koper tot een overeenstemming komen stellen we een NVM voorlopig koopcontract op. We bespreken dit koopcontract met u en zorgen dat deze kort na de verkoop wordt ondertekend door u en door de koper.

7. Afhandelen van verkoop

Wij begeleiden u bij een voorspoedige afhandeling van de verkoop door het actief bewaken van termijnen (afgesproken voorbehouden), tijdig verstrekken van gegevens aan de notaris. Wij noteren de meterstand en zijn aanwezig bij de sleuteloverdracht en de afspraak bij de notaris voor transport van de woning.

Lees hier meer over waarom Boog Makelaardij (linken aan waarom Boog Makelaardij) en wat onze tarieven zijn.

Maak een afspraak of vul het onderstaande contactformulier in