Bij het verkopen van uw woning doorlopen we een aantal stappen:

1. Intake woning

Om u goed te kunnen helpen met het verkopen van uw huis is het belangrijk om uw wensen en uw woning goed te leren kennen. Hier nemen we dan ook uitgebreid de tijd voor. Voordat wij bij u op bezoek komen doen wij vooronderzoek. Wij vragen de gegevens van uw woning op bij het Kadaster en de gemeente en vergelijken uw huis met soortgelijke woningen om de marktwaarde van de woning te bepalen. Ook kijken wij in het bestemmingsplan en inventariseren wij milieuaspecten. Hierdoor hebben wij al een compleet beeld van uw woning. 

Tijdens een intakegesprek bespreken we uw wensen en doorlopen we uw woning en geef ik u tips en advies om uw woning optimaal te presenteren. Ook meten we uw woning in volgens de vereiste NEN2580 norm. Op basis van de verzamelde informatie en onze marktkennis doen wij een waardebepaling van uw woning.

2. Bepalen verkoop/ marketingstrategie

Elke woning is anders en vraagt om een aanpak op maat. Op basis van de verzamelde informatie maken we een marketing-actieplan waarin we aangeven hoe we uw huis effectief gaan verkopen. We adviseren over de het moment van de start van de verkoop, de doelgroep van de woning, de vraagprijs, de presentatie, de sterke punten en welke promotiemiddelen we willen inzetten om de woning onder de aandacht te brengen van potentiële kopers.  Ook kan het zijn dat er zoveel vraag is naar uw type woning dat wij u zullen adviseren om tot een inschrijving over te gaan.

3. Presentatie woning

Een professionele presentatie is essentieel om de aandacht van potentiële kopers te krijgen en te houden. Daarom voorzien wij u graag van stylingtips om uw huis verkoopklaar te maken. Wanneer u dit liever niet zelf wilt doen dan kunnen wij u verwijzen naar professionele verkoopstylisten die u hierbij graag van dienst zijn. Een professionele fotograaf maakt hoge kwaliteit foto’s en er worden Funda-proof plattegronden gemaakt van de verschillende verdiepingen van uw woning. Daarnaast stellen we een wervende en informatieve verkooptekst op om de woning onder de aandacht te brengen die we verwerken in een professionele verkoopbrochure.

4. Marketing van de woning

Effectieve marketing is nodig om de woning onder de aandacht van potentiële kopers te brengen.  De woning wordt geplaatst in het NVM-systeem en op Funda, alle andere woningsites en uiteraard ook op de eigen website van Boog Makelaardij.  Ook bespreken wij met u of wij wel of geen ‘Te Koop’ bord zullen plaatsen en of er nog social media, of andere promotiemiddelen, ingezet moeten worden om een voorspoedige verkoop van uw woning of appartement te bevorderen.

5. Bezichtigingen

In overleg met u bespreken we de geschikte tijdstippen waarop potentiële kopers het huis kunnen bezichtigen. Geïnteresseerden kunnen bij ons een afspraak maken om de woning te bezichtigen. We nemen de tijd voor potentiele koper(s), beantwoorden hun vragen en bespreken hun ‘zoekprofiel’ en zullen op basis daarvan tevens adviseren over de mogelijkheden van uw woning. 

6. Onderhandelen en sluiten van de NVM-koopovereenkomst

Brengt een potentiële koper een bod uit, dan adviseren we u op basis van onze marktkennis en onze jarenlange ervaring in het onderhandelen, over de te volgen strategie. Elke vervolgstap in de onderhandeling bespreken we met u voordat we met de geïnteresseerde koper in contact treden. We helpen u om het hoofd koel te houden in dit spannende proces en om tot goede afspraken te komen, niet alleen de verkoopprijs maar ook de overige voorwaarden zoals overdrachtsdatum en voorbehouden bijvoorbeeld met betrekking tot financiering. Indien we met de koper tot een overeenstemming komen stellen we een voorlopige koopovereenkomst op. We bespreken deze koopovereenkomst met u en zorgen dat deze kort na de verkoop wordt ondertekend door u en door de koper.

7. Afhandelen van verkoop

Wij begeleiden u bij een voorspoedige afhandeling van de verkoop door het actief bewaken van termijnen (afgesproken voorbehouden) en het tijdig verstrekken van gegevens aan de notaris. Wij noteren de meterstand en zijn aanwezig bij de sleuteloverdracht en de afspraak bij de notaris voor transport van de woning.

Lees hier meer over waarom Boog Makelaardij en wat onze tarieven zijn.

Neemt u gerust contact met ons op voor een persoonlijk advies. Beter nog: maak een kosteloze, vrijblijvende afspraak om met ons door te spreken wat we voor u kunnen betekenen.